Jan Brukner Creative Director / idea maker / Designer IDEA VISUALIZE
Design VIRTUÁLNÍ AKCE identita a virtuální studio...
CZEDUCON je platforma pro odborníky a praktiky v oblasti internacionalizace vysokoškolských institucí.
Konference SchooLink je stěžejní akcí Domu mezinárodní spolupráce pro školní vzdělávání (DZS). V rámci těchto dvou konferenčních akcí jsme pro virtuálních události produkované SlidesLive realizovali kompletní motion design identity a virtuální studio.
INSPIRACE
Vzdělávání, školství a starověké akademie podněcující v člověku hledání moudrosti, získávání vědomostí a schopností pracovat s informacemi jsou obrovský zdroj inspirace sami osobě. Svět který se propojuje nejen geograficky ale i věděním byl hlavní motiv našeho vizuálního pojetí akce. Lidé, kteří mají k sobě blíže a zároveň nové výzvy v otevírání nových témat a vnímání různorodosti. To vše jsme se snažili otisknout do animované identity a virtuálního studia.
KREATIVNÍ KONCEPT
Design prostředí virtuálního studia stojí na historii. Tedy doslova na čtyřech korintských sloupech, které odkazují k daleké historii a dědictví tradice vzdělávání v antickém Řecku až do dnešních postmoderní doby informační. Velmi významný prvek jsou zde spojnice a synapse znázorňující propojení mezi jednotlivými lidmi a propojování zkušeností a vědomostí. Barevností, kontrasty a typografií jsme se snažili podporovat identitu obou akcí a zároveň je výrazně rozlišit, aby nebyly zaměnitelné.
PRODUKCE
Kreativní tvorba obsahovala opět brainstorming a vypracování prvních konceptů. Na základě odladěného konceptu jsme produkovali za pomoci 3D grafiky a animace virtuální studio a animované
FINÁLNÍ PROVEDENÍ
Konečným výstupem byl balíček základních materiálů virtuálního studia, který jsme předali společnosti SlideSlive při živé produkci. Vlastní realizace z naší strany byla tedy v tomto případě zaměřena čistě na koncept, kreativní komunikaci, offline realizaci virtuálního prostředí a animace.
ÚVODNÍ ZNĚLKA
Animovaná znělka a ident pro konferenci CZEDUCON, platformu pro odborníky a praktiky v oblasti internacionalizace vysokoškolských institucí. Tento návrh byl obsahově více zaměřen na sdílení života a vzdělávání prostřednictvím ilustračních fotografií a videí. Spojovacím prvkem jsou zde piktogramy a ikony znázorňující odbornost v oblasti vzdělávání. Vše je pak propojeno linkami, které symbolizují propojení a spolupráci mezi národy na celém světě.
jingle clip (switch on sound)
DESIGN VIRTUÁLNÍHO STUDIA
Prostředí virtuálního studia je navrženo jako moderní reprezentace středu historie a budoucnosti ve vzdělávání. Návrh prostředí virtuálního studia vychází především z historie. Tedy doslova stojí na čtyřech korintských sloupech, které odkazují na vzdálenou historii a dědictví tradice vzdělávání ve starověkém Řecku - Athénské akademie (moderní, založené v roce 1926),inspiraci z antiky 4. století př. n. l. až po současnost, a na zcela moderní obory jako v Českém institutu informatiky, robotiky a kybernetiky (založen v roce 2013). Velmi důležitým prvkem jsou zde spoje a synapse znázorňující propojení mezi lidmi a prolínání zkušeností a znalostí.
environment design
Pozadí s tématikou univerzitní architektury
Akademie v Aténách
(moderní, založeno v roce 1926), inspirace antika 4. století př. n. l.
Univerzita v Cambridge
(založeno v roce 1209)
Vídeňská univerzita
(založeno v roce 1365)
Charles University Prague
(founded in 1348)
Národní technická knihovna Praha
(založeno v roce 2006)
Český institut informatiky, robotiky a kybernetiky
(založen v roce 2013)
jingle clip (switch on sound)
SCHOOLINK IDENT
Stylizovaná animace pro konferenci Schoolink a další grafika založená na trochu jiné identitě než Czeducon. Tématem je opět motiv planety, zeměkoule, která poukazuje na různá světová centra, která se mohou propojit i prostřednictvím vzdělávání a mezinárodní spolupráce. Barevné schéma a typ použitých ikon vychází z identity Schoolink a na rozdíl od Czeduconu jasně poukazuje na široký koncept řady témat, která se skrývají pod souhrnným pojmem "vzdělávání".